آغاز طرح "غربالگری اضطراب کودکان"در چهارمحال و بختیاری

طرح "غربالگری اضطراب کودکان"در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۶۷
آغاز طرح "غربالگری اضطراب کودکان"در چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکزچهارمحال وبختیاری، مدیرکل بهزیستی استان گفت:طرح غربالگری اضطراب با هدف ارتقای سطح سلامت کودکان، پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در آینده و شناسایی کودکان مشکوک به اضطراب تا پایان دی ماه ادامه دارد.

محمدمیرزایی افزود:اختلالات اضطرابی یکی ازشایع‌ترین اختلالات دوران کودکی است که بسیاری اوقات علائم آن با فرایند رشدطبیعی کودک اشتباه گرفته و مانع از تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.
میرزایی افزود:اختلال اضطراب کودکی پدیده ای گذرا نیست ودرصورت بی توجهی ودرمان نشدن تاسنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه یافته وموجب افت عملکردتحصیلی، اجتماعی وشغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می شود.
وی بیان کرد: با تشخیص به موقع و طراحی مداخلات به هنگام، می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و یک زندگی طبیعی را تجربه کنند.
مدیرکل بهزیستی استان در خصوص روش اجرای برنامه غربالگری اضطراب کودکان پنج تا 6 سال گفت: در مهدهای کودک والدین با پر کردن فرم پیش از دبستان، به سوالات آزمون که در مورد کودک خود است پاسخ می دهند و در صورتی که کارشناسان با توجه به نمره اخذ شده در این تست، کودک را مشکوک به اضطراب تشخیص دهند والدین به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی معرفی خواهند شد.
میرزایی با اشاره به اینکه در سال قبل، از 3 هزار کودک معاینه شده، حدود 820 کودک دارای نشانه‌های اختلال اضطرابی بودند،افزود:ازاین تعداد530نفر نیاز به مداخله و بررسی توسط مراکز مشاوره داشتند که با ارائه یاری برگ از طرف بهزیستی با پرداخت مبلغ ناچیز جهت ادامه روند درمان کودک به مراکز مشاوره معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها